טלפון המציג שיחה עם בנקאי

הנחיות אבטחת מידע לשימוש באפליקציה

לקוח יקר,

ברכות על הצטרפותך לשירות האפליקטיבי של בנק ירושלים בע"מ (להלן: "הבנק").

האפליקציה נועדה לאפשר ללקוחות הבנק בעלי מכשיר חכם, ליהנות מיתרונותיה.

הבנק משקיע מאמצים רבים באבטחת המידע ומפעיל אמצעים טכנולוגיים מתקדמים לאבטחת הפעילות של לקוחותיו ולשמירה על פרטיותם וסודיות המידע שלהם, שנשמר במערכות הבנק.

הבנק אינו אחראי על התקנת אפליקציות צד שלישי שייתכן ותינתן להם גישה לאפליקציית הבנק ולנתונים המוצגים בה.

לצד השימוש במכשיר החכם והאפליקציות המותקנות בו על ידך, קיימים גם סיכוני אבטחת מידע ולכן קיימת חשיבות רבה להקפדה על אמצעי זהירות ולשמירה על מספר כללים לגלישה והתנהלות בטוחה:

  • יש להשתמש במכשירים החכמים בהתאם להוראות שסופקו על ידי היצרן.
  • מומלץ לנעול את המכשיר כשאינו בשימוש ע"י קוד/ תבנית/ טביעת אצבע, על מנת למנוע שימוש לרעה במכשיר וחשיפה של המידע שנשמר בו לגורם שאינו מורשה.
  • יש להשתמש במכשיר בעל מערכת הפעלה מקורית של היצרן ולעדכנו בהתאם להנחיותיו.
  • אין לבצע שימוש הנוגע למידע פיננסי או אישי אחר במכשירים שנפרצו או בוצעו בהם שינויים על ידי צדדים שלישיים.
  • את האפליקציה של הבנק יש להוריד רק מחנויות האפליקציות המורשות (דוגמת App Store או Google Play). כמו כן יש להימנע מהתקנת אפליקציות ממקורות שונים ברשת האינטרנט (אפליקציות אלו עלולות להיות זדוניות).
  • יש לעקוב באופן סדיר אחר החשבון והפעולות המתבצעות בו.
  • מומלץ להתקין תוכנת אנטי וירוס על המכשיר החכם ולעדכנה באופן שוטף.
  • מומלץ לבחור בכניסה לשירות סיסמה שתורכב מאותיות, סימנים ומספרים כך שתהיה קשה לניחוש אך קלה לזכירה עבורך. בנוסף, יש להקפיד להחליף את הסיסמה מעת לעת.
  • פרטי הזיהוי הינם אישיים וסודיים. אין לשמור את פרטי הזיהוי במחשב/ טלפון הנייד/ טאבלט או כל מקום אחר שצד ג' עשוי לגלותו. שמירתם במכשירים חכמים עלול לחשוף את הפרטים לגורמים צד שלישי על ידי תוכנות זדוניות המושתלות במכשיר ללא ידיעתך.  
  • הבנק או מי מטעמו אינם מבקשים את פרטי ההזדהות של הלקוח. אין למסור את פרטי ההזדהות שלכם לאף גורם בשום מקרה. אם תתבקש למסור את הסיסמה האישית, אין למסרה! בנוסף עליך לדווח על כך באופן מידי למוקד שירות הלקוחות בבנק, בטלפון 5727*.
  • מומלץ שלא להפיץ את פרטי הכניסה לחשבונך בדוא"ל, מסרון, או הודעה כלשהי (גם אם היצרן של האפליקציה טוען שהתווך או המידע מוצפן בעת העברתו). אין לחשוף שלא לצורך מספרי כרטיס האשראי, פרטי החשבון, קוד חד פעמי וכדומה.  
  • בסיום השימוש באפליקציה, נדרש לבצע ניתוק יזום מהאפליקציה על ידי לחיצה על לחצן "יציאה".
  • על מנת למנוע חשיפת נתונים אישיים השמורים באפליקציה, מומלץ להסירה מהמכשיר טרם מכירתו או העברתו לגורם אחר (למשל מעבדת תיקון).
  • בעת רישום לאפליקציות או אתרים שונים, מומלץ להשתמש בפרטי הזדהות אחרים מאלו המשמשים לאפליקציה הבנק.
  • מקרים לדוגמא בהם עליך ליצור קשר באופן מידי עם מוקד הבנק בטלפון שמספרו 5727*:
  • מקרה של גניבה / אובדן / שימוש לרעה במכשיר.
  • מקרה של שינוי מספר טלפון באופן ייזום, יש ליידע את הבנק.
  • הבנק אינו שולח בקשות לעדכון פרטי הזדהות ופרטים אישיים לאתר או לאפליקציה. במידה וקיבלת הודעה חשודה, או שיש לך ספק לגבי מקור ההודעה, אין להשיב עליה או להיכנס לקישורים ("לינק") אם מופיעים בה.
  • במידה ונגנב קו הטלפון במכשירך (זיהוי אירוע מהסוג הנ"ל יכול להתבצע על ידי אינדיקציות בטלפון הסלולרי דוגמת איבוד קליטה סלולרית, חוסר יכולת להוציא/ לקבלת שיחות, חוסר יכולת לגלוש לאתרי אינטרנט באמצעות הסלולר וכדומה). נדרש לבחון תחילה את תקינות הקו עם ספק הסלולר שלך, במידה וזוהתה גניבה, נדרש לדווח באופן מידי למוקד הבנק בטלפון שמספרו 5727*.
  • במקרה שעולה חשש לפעילות לא מורשית בחשבון ובכל מקרה של חשד לפעילות לא לגיטימית.

כיצד הבנק מגן על השירות באפליקציה:

  • בקרות שוטפות – לדוגמה, שימוש בטכנולוגיות ומערכות הגנה מתקדמות לאיתור ניסיונות חדירה של גורמים בלתי מורשים למערכות הבנק, זיהוי חשיפות מרשת האינטרנט, שימוש בפרוטוקולים מתקדמים ומאובטחים.
  • הזדהות לשירות – בכניסה לחשבונך נדרש להזין פרטים מזהים וסיסמה חד פעמית ו/או טביעת אצבע לצורך זיהוי מתקדם של המשתמש.
  • הצפנת המידע – המידע המועבר מהטלפון הנייד שלך למערכות המחשוב של הבנק ולהפך מתבצע בתווך מוצפן, למניעת חשיפת המידע לגורמים אחרים.
  • ניתוק אוטומטי – במידה וזוהה על ידי האפליקציה חוסר פעילות למשך מס' דקות, יבוצע ניתוק ייזום מחשבונך, על מנת לשמור על פרטיותך ועל חשבונך.
  • חסימת משתמש – במקרה של מס' ניסיונות כניסה כושלים, המשתמש ייחסם ויידרש ליצור קשר עם מוקד הבנק, באמצעות חיוג לטלפון שמספרו 5727*.
  • בדיקות אבטחת מידע תקופתיות – האפליקציה, הממשקים, ומערכות הבנק התומכות נסקרות באופן יזום ושוטף, לצורך זיהוי ואיתור חשיפות אבטחת מידע ותיקונן.
  • תאריך כניסה אחרון – לשם ביצוע בקרה אישית, אנו מציגים בעמוד יתרות ותנועות את התאריך ושעת הכניסה האחרונים שלך לחשבון.

 

 

לידיעתך, באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies כדי לספק לך חווית גלישה טובה יותר.
למידע נוסף ניתן לעיין במדיניות הפרטיות